Stowarzyszenie Oświatowe „CJZ” w Charlężu / Szkoła Podstawowa im. Bolesława Prusa w Januszówce uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Januszówce”.
Celem projektu jest: poprawa dostępności Szkoły Podstawowej w Januszówce poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanych z organizacją, procedurami i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry. Założenia projektu oparte są o indywidualne podejście do ucznia, zwłaszcza do uczniów ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi, edukacyjnymi i możliwościami psychofizycznymi (w tym uczniów niepełnosprawnych). W efekcie nastąpi wzrost jakości kształcenia ogólnego do VI.2026 roku w Szkole Podstawowej w Januszówce.
Wsparcie skierowane jest do 112 Uczniów w tym Uczniów ze specjalnymi potrzebami a także do 20 Nauczycieli Szkoły.
Zadania realizowane w ramach projektu:
– realizacja zajęć rozwijających i/lub wyrównawczych z zakresu: ICT, matematyczno-przyrodniczych, językowych oraz historycznych uczniów. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem zasady uniwersalnego projektowania w edukacji w języku łatwym w treści i w formie z uwzględnieniem potrzeb rozwijających i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych uczniów.
– realizacja doradztwa edukacyjnego dla klas I-VIII (orientacji zawodowej, zajęcia grupowe i indywidualne) oraz zajęć zawodoznawczych u pracodawców (zajęcia grupowe). Celem orientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy(klasy I-III), zapoznanie uczniów z wybranymi zawodami i rynkiem pracy (klasy IV-VI), przygotowanie uczniów do odpowiedzialnego planowania kariery i podejmowania przy wsparciu doradczym decyzji edukacyjnych i zawodowych uwzględniających znajomość własnych zasobów oraz informacje na temat rynku pracy i systemu edukacji (klasy VII-VIII), rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji.
– realizacja zajęć psychologicznych, rewalidacyjnych oraz logopedycznych mających na celu usprawnienie zaburzonych funkcji poznawczych, aktywizacja i usamodzielnianie uczniów, wzmacnianie samooceny przez rozwijanie świadomości własnych zalet i wad, rozwijanie umiejętności komunikacji językowej, w efekcie wyrównywanie szans edukacyjnych.
– realizacja szkoleń i studiów podyplomowych dla Kadry Nauczycielskiej z zakresu:
– podnoszenia jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów,
– kształtowania komunikacji i relacji na płaszczyźnie nauczyciel – rodzic – uczeń,
– form udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i uczniom ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w szkole/placówce,
– kształtowania u uczniów postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne,- pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, studia podyplomowe z zakresu Integracji sensorycznej,
– Doposażenie pracowni: przyrodniczej, historycznej, informatycznej, matematycznej i językowej w celu zapewnienia optymalnych warunków pracy i nauki dla nauczycieli i uczniów, a tym samym efektywnej realizacji zajęć kluczowych dla dzieci objętych wsparciem w projekcie. W ramach zadania zostanie zakupione wyposażenie które będzie wykorzystane do prowadzenia zajęć przedmiotowych oraz nowoczesnej metodyki. Zakupione w ramach wsparcia sprzęty i wyposażenia przyczynią się do osiągnięcia wskaźników i odpowiadają na zdiagnozowane problemy braku oraz różnorodności pomocy dydaktycznych zajęć objętych projektem. Zakupy obejmą pomoce dydaktyczne, narzędzia TIK, doposażenie pracowni. Zastosowanie nowoczesnych urządzeń zapewni atrakcyjność zajęć i lepsze efekty zapamiętywania.
– Zatrudnienie Asystenta – ASPE, który na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia w czynnościach codziennych związanych z funkcjonowaniem w całym procesie edukacji dziecka.
Wartość projektu : 674 125,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 573 006,25 zł
#FunduszeUE